مقالات

تفاوت پاف و مبل انتظار

تفاوت پاف و مبل انتظار - کرج دکور

پاف و مبل انتظار دو محصول متفاوت اما تقریباً مشابه است که در دکوراسیون داخلی محیط های مختلف استفاده می شود. در این مقاله قصد داریم تا تفاوت پاف و مبل انتظار را بیان کنیم و هر یک را بصورت کامل توضیح دهیم. از این دو محصول در آرایشگاه ها، محیط های خصوصی و عمومی مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین مجموعه هایی که مراجعه کنندگانی دارند نیاز به این تجهیزات جهت انتظار دارند.

تجهیزاتی که افراد بتوانند در صورت نیاز به انتظار بر روی آن ها بنشینند و منتظر بمانند مجموعه صندلی ها و مبل ها می باشد. حال آنکه باید از کدام یک از این تجهیزات در محیط های مختلف استفاده شود بستگی به شرایط مختلفی دارد. این شرایط به کاربری محیط، نوع کسب و کار و مراجعه کنندگان ارتباط مستقیمی دارد و باید به آن ها در انتخاب نوع تجهیزات دقت نمود.

تفاوت مبل انتظار و پاف

تفاوت پاف و مبل انتظار - کرج دکور

تفاوت پاف و مبل انتظار – کرج دکور

مجموعه محصولاتی که بعنوان تجهیزات آرایشگاه و دکوراسیون داخلی شناخته می شوند زیاد هستند و هر یک نقش و کاربرد مختلفی را دارند. اما در این بین تجهیزاتی که مربوط به نشستن می شود همیشه نقش موثری را داشته اند. تجهیزات نشستن شامل صندلی ها، مبل ها و پاف ها می شوند هستند که هر یک ویژگی های منحصربفردی دارند.

تفاوت میان این تجهیزات باعث می شود تا هر یک کاربرد متفاوتی از یکدیگر داشته باشند و در خرید این تجهیزات بتوان تصمیم گیری نمود. البته که در یک محیطی مثل سالن آرایشگاه زنانه وجود تمام این تجهیزات نشستن می تواند ضروری باشد. صندلی آرایشگاهی، مبل انتظار و پاف ها هر سه می توانند در یک محیط آرایشگاه زنانه در کنار هم وجود داشته باشند.

مبلمان چیست؟

مبلمان ها صندلی های راحتی هستند که از فوم بیشتر بهمراه معمولاً چوب در ساخت آن ها استفاده می شود. مبل ها انواع مختلفی دارند نظیر مبل راحتی یا مبل انتظار که هر یک کاربرد استفاده های مختلفی دارند. از مبلمان می توان در هر محیطی استفاده کرد و هیچ محدودیتی در چیدمان یا حضور آن ها در محیط های مختلف وجود ندارد.

در گذشته بیشتر شاهد استفاده از مبل ها در محیط های اداری و تجاری بودیم اما امروزه مبل ها پایشان به اکثر منازل هم باز شده است. بدلیل آن که مباحث دکوراسیون داخلی بیشتر از قبل پر اهمیت شدند و زیبایی محیط ها در اولویت قرار گرفته است. به همین دلیل است که مبلمان نقش مهمی در دکوراسیون داخلی محیط های مختلف دارد.

مبل انتظار چیست؟

همانگونه که قبل تر هم اشاره شد، یکی از انواع مبل ها، مبل انتظار می باشد. البته که خیلی نیازمند توضیحات نیست زیرا از نامش پیداست که چه مبلی است و چه کاربردی دارد. اما اگر مختصر بخواهیم بگوییم، مبل هایی که جهت انتظار در محیط های کاری قرار می گیرند، مبل انتظار نامیده می شوند. این مبل های انتظار تماماً در محیط های کاری مورد استفاده قرار می گیرد.

در مبل های انتظار سعی می شود تا به خصوصیاتی نظیر راحتی و زیبایی توجه بسیار بیشتری شود. بحث زیبایی مبل های انتظار بدلیل آن که این مبل ها در معرض نمایش در محیط های کاری هستند اهمیت زیادی دارند. این محیط های کاری ممکن است مثل آرایشگاه های زنانه به زیبایی اهمیت ویژه ای بدهند و خاص بودن و شکیل بودن آن از هر آیتم دیگری مهم تر باشد.

کاربرد مبل ها در محیط های مختلف

بهتر است در ابتدای این موضوع بحث مبل های خانگی را با توضیح مختصری کنار بگذاریم. مبل های خانگی بیشترین خصوصیات مهمی که دارند راحتی و دوام آن ها است و کاربردی جز نشستن های طولانی برای افراد منزل ندارد. اما مبل انتظار که یکی از مباحث مهم مقاله تفاوت پاف و مبل انتظار است متفاوت تر از مبلمان منازل می باشد.

بیشترین کاربردی که برای مبل انتظار وجود دارد استفاده آن برای انتظار مراجعه کنندگان است. حال اگر در نظر بگیریم که محیطی که دکوراسیون داخلی آن مهم باشد و زیبایی بخصوصی در آن بکار برده باشند، قطعاً نیازمند مبل انتظار زیبا و منطبق با محیط است. بعضاً ممکن است مراجعه کنندگان مثل محیط یک کلینیک زیبایی انتظار بیشتری داشته باشند که راحتی و زیبایی حرف اول را می زند.

به همین جهت است که بحث مبل انتظار را سوای مبل های خانگی و اداری می کنیم. در طراحی و تولید مبل های انتظار یا مبل آرایشگاه موارد مهمی بکار گرفته می شود که رعایت آن ها از اصول استاندارد سازی این تجهیزات پیروی می کند. این اصول استاندارد سازی برای مبل های انتظار بطور کلی شامل بخش های زیر است:

  • زیبایی مبل ها
  • متریال با کیفیت
  • عمر و دوام بالای مبل ها

پاف چیست؟

تفاوت پاف و مبل انتظار - کرج دکور

تفاوت پاف و مبل انتظار – کرج دکور

حتماً واژه پاف را در مباحث دکوراسیون داخلی یا آرایشگاه ها شنیده اید. تجهیزات پاف ها را هم می توان نوعی مبل یا صندلی در نظر گرفت که بسیار کوچک تر و راحت تر است. کلمه پاف از یک واژه انگلیسی می آید که به معنای یک بالشت راحت و کوچک است. تجهیزات پاف ها هم همانند مبل ها(البته به اندازه مبل ها) توانسته اند جای خود را در دکوراسیون داخلی بدست بیاورند. کلمه پاف که حتی نامش هم کلمه ای لاکچری به نظر می رسد وجودش جلا دهنده ی زیبایی یک محیط است.

بر خلاف مبل ها که از انواع آن تنها در محیط های متناسب با خود می توان استفاده نمود، از پاف ها در هر محیطی می توان استفاده کرد. اما بیشترین استفاده از پاف انتظار در سالن های آرایشگاهی بخصوص زنانه است. از آن جایی که خانم ها همیشه بدنبال زیبایی هستند از پاف ها در سالن های آرایشگاهی خود همیشه استفاده می کنند.

کاربرد پاف انتظار

پاف ها در ابعاد و اندازه های مختلفی طراحی و تولید می شوند. پاف هایی در ابعاد بسیار کوچک و بالشت شکل هستند که بیشتر در منازل و محیط های کوچک و غیر کاری مورد استفاده قرار می گیرند. اما در برخی محیط های دیگر مثل سالن های آرایشگاهی پاف ها بسیار بزرگتر و گاهاً شبیه به مبل هم هستند. کاربرد پاف انتظار هم مشابه کاربرد مبل انتظار در سالن های مختلف است.

تجهیزات پاف انتظار کاربرد هایی جهت نشستن و منتظر ماندن مراجعه کنندگان را دارد. پاف آرایشگاه یا انتظار به دو شکل با پشتی و بدون پشتی طراحی و تولید می شوند. پاف های با پشتی دارای تکیه گاه هستند اما پاف های بدون پشتی هیچ تکیه گاهی ندارند و فقط نشیمنگاه دارند. از پاف های بدون پشتی در هر قسمتی از یک محیط می توان استفاده کرد و پشت و رو ندارد.

تفاوت پاف و مبل

تا به اینجای کار تا حدودی با تفاوت پاف و مبل انتظار آشنا شده اید. اما بهتر است از اینجا به بعد تنها در رابطه با تفاوت این دو صحبت کنیم و تا قسمتی ادامه دهیم که بتوانیم برای یک محیط بین پاف و مبل یکی را انتخاب کنید. اولین و بزرگترین تفاوت این دو در ابعاد آن ها می باشد. نوع طراحی و متریال استفاده شده هم تا حدودی متفاوت می باشد. در ادامه برخی از تفاوت پاف و مبل انتظار را خواهید دید.

  • ابعاد بزرگتر در مبل و کوچکتر در پاف است.
  • مبل دارای تکیه گاه اما پاف می تواند بدون تکیه گاه باشد.
  • وزن مبل به مراتب سنگین تر اما پاف ها سبک تر اند.
  • قیمت مبل نسبت به پاف بیشتر است.
  • پاف ها در ابعاد و اشکال مختلف تولید می شوند.

مبل بخریم یا پاف؟

در نهایت سوالی که برایتان ممکن است رخ بدهد این است که مبل بخریم یا پاف؟ بهتر است ابتدا کمی بدنبال شناخت محیط کاری خود داشته باشیم. اما بد نیست بدانید که این دو می توانند مکمل هم باشند و نیازی نیست حتماً بین آن ها یکی را انتخاب کنید. اگر محیط شما اداری یا تجاری است قطعاً مبل ها کاربرد بیشتری خواهند داشت.

اما در صورتی که یک محیط آرایشگاهی دارید وجود هر دو پیشنهاد ما است. ولی در صورتی که بخواهید یکی از آن ها را انتخاب کنید قطعاً پاف زیبایی و کاربرد بیشتری می تواند به شما بدهد. ست نمودن مبل و پاف با تغییر تعداد آن ها می تواند دکوراسیون را جذاب تر جلوه دهد. بطور مثال می توانید دو عدد مبل یک نفره و یک پاف سه نفره در وسط آن ها قرار دهید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *