مقالات

پارتیشن چه کاربردی دارد و انواع آن

پارتیشن چه کاربردی دارد و انواع آن

پارتیشن در لغت به معنی تقسیم بندی می باشد. حتماً برای شما هم این سوال پیش می آید که پارتیشن چه کاربردی دارد. از پارتیشن در دکوراسیون برای تقسیم بندی محیط استفاده می شود. اهمیت پارتیشن در دکوراسیون بسیار زیاد می باشد. مخصوصاً در محیط هایی که فلت می باشند یا اتاق کمی دارند. به وسیله این محصول می توان فضای باز را که معمولاً برای محیط های کاری می باشند تقسیم بندی کرد.

از پارتیشن بندی در محیط های کاری برای تقسیم بندی و سازماندهی کردن محیط کار استفاده می شود. این سازماندهی علاوه بر بالا بردن کارآیی به زیبایی دکوراسیون شما کمک زیادی می کند. به دلیل استفاده روز افزون از انواع دکورچینی تقاضا برای استفاده از پارتیشن به دلیل تنوع در ظاهر آن نیز بسیار بالا رفته. در ادامه به توضیح پارتیشن و انواع آن خواهیم پرداخت. با کرج دکور با ادامه مقاله همراه باشید.

پارتیشن بندی چیست؟

پارتیشن بندی چیست؟ - کرج دکور

پارتیشن بندی چیست؟ – کرج دکور

همانطور که اشاره کردیم پارتیشن بندی به معنی تقسیم بندی فضا می باشد. این محصول به صورت پانل های پی وی سی یا ام دی اف می باشد. البته پارتیشن ها از جنس های مختلف دیگری مانند فلز و پارچه نیز ساخته می شوند. از پارتیشن بندی جهت تقسیم بندی فضای کاری بیشتر استفاده می شود. این تقسیم بندی به سازماندهی این محیط کمک شایانی می کند. پارتیشن بندی به خصوص در سالن های زیبایی بسیار استفاده می شود. در جواب این سوال که در سالن های زیبایی پارتیشن چه کاربردی دارد باید به تخصص های مورد استفاده در آن اشاره نمود.

در آرایشگاه امروزه با توجه به گسترش این رشته، کارها به صورت تخصصی انجام می شود. همانطور که در مقاله انواع تجهیزات آرایشگاهی توضیح دادیم قسمت های متنوعی برای کار تخصصی بر روی بخش مورد نظر وجود دارد. اگر تمام این تجهیزات و مشاغل بدون پارتیشن بندی مشغول به کار باشند در محیط کار بی نظمی رخ می دهد. با کمک این کالا و استفاده از علم دکوراسیون می توان تمام این بخش ها را تقسیم بندی نمود. با این کار علاوه بر نظم بخشیدن به محیط سازماندهی مناسبی را می توان ایجاد نمود.

اهمیت استفاده از پارتیشن بندیی در دکوراسیون

استفاده از پارتیشن یا تقسیم بندی موقت فضا در دکوراسیون های کاری دارای اهمیت ویژه ای هستند. این اهمیت به دلیل نیاز به تغییرات مدوام، جابجایی های زیاد و کاهش هزینه بسیار قابل توجه می باشد. در ادامه به دلایل اهمیت کاربرد پارتیشن می پردازیم.

  1. تقسیم بندی سریع فضا: به وسیله این کالا می توان به راحتی فضای مورد استفاده را به چند قسمت مجزا تقسیم بندی کرد. به دلیل وزن کم آن جابجایی پارتیشن ها بسیار راحت می باشد.

  2. کاهش هزینه در دکورچینی: استفاده از پارتیشن در تغییر دکوراسیون به دلیل هزینه کم آن نسبت به دیوار چینی و وزن سبکش موجب کاهش هزینه و تنوع بالا در دکوراسیون شما می شود.

  3. جابجایی مدوام و تغییر دکوراسیون: به دلیل استفاده از پی وی سی یا پلی وینیل کلراید و ام دی اف در ساخت آن این کالا دارای وزن سبکی می باشند. این وزن سبک توانایی جابجایی آسان و ایجاد تنوع در دکوراسیون را به شما می دهد.

مزایای استفاده از پارتیشن

دلیل استفاده و علاقه مندی به هر کالایی مزایای آن محصول می باشد. پارتیشن ها نیز دارای مزایایی می باشند که موجب استفاده از آن را فراهم می کنند. این مزایا دارای جنبه اقتصادی و دکورچینی آسان می باشند. در ادامه مقاله “پارتیشن چه کاربردی دارد” جهت بررسی این مزایا همراه ما باشید.

  • ایجاد یک حریم خصوصی از مهم ترین مزایای پارتیشن می باشد.

  • به دلیل سبک و حمل راحت آن پارتیشن به راحتی قابل اجرا و تغییر پذیر می باشد.

  • بر خلاف دیوار های گچی و سیمانی پارتیشن ها دارای قابلیت نور رسانی بیشتری هستند.

  • با توجه به ویژگی تغییر پذیری آن امکان انتخاب پارتیشن مناسب با دکوراسیون شما به راحتی در دسترس می باشد.

  • به دلیل استفاده از اجناس مختلف سبک در آن محصول تولید شده دارای وزن کمی می باشد.

  • اجرای راحت و سریع آن باعث صرفه جویی در زمان می شود.

  • از جمله موارد در متغیر بودن ساخت آن امکان تولید در ابعاد، شکل و رنگ های متنوع وجود دارد.

انواع پارتیشن

پارتیشن ها دارای انواع مختلفی هستند. این تنوع در ساخت پارتیشن شامل طرح و جنس آن می باشد. ساخت پارتیشن ها در جنس های مختلفی همچون چوبی، فلزی و کامپوزیت امکان پذیر می باشد. جنس آنها در تعیین هزینه، شکل و طرح آنها تاثیر گذار می باشد. به عنوان مثال چوب به عنوان یک جنس همیشه رو مد علاوه بر قیمت بالاتر دارای نمای لوکسی می باشد.

در مورد نما و شکل پارتیشن می توان از پارتیشن CNC و تصویری نام برد. هر کدام از آنها با توجه به ویژگی هایشان دارای نمای متفاوتی می باشند. از جمله تفاوت در این دو نوع پارتیشن، نوع CNC آن دارای طرح هایی به صورت تو خالی می باشند. در نوع تصویری آن امکان چاپ تصاویر مختلف بر روی آن وجود دارد.

پارتیشن CNC

انواع پارتیشن - کرج دکور

انواع پارتیشن – کرج دکور

پارتیشن های CNC عموماً برو روی اجناسی همچون پی وی سی و ام دی اف قابل اجرا می باشد. زیبایی این محصول یکی از مزایای چشمگیر آن می باشد. در این نوع پارتیشن ها به وسیله دستگاهی به نام CNC طرح های مختلفی بر رویآن قابل اجرا هستند. دستگاه CNC طرح ها را بر روی ام دی اف و پی وی سی برش می دهد. این طرح ها معمولاً طرح های اسلیمی، گل و شاخ و برگ می باشد.

اینکه این پارتیشن چه کاربردی دارد به ویژگی آن بر میگردد. مهم ترین ویژگی آن طرح های روی آن می باشد. این طرح ها علاوه بر ایجاد نمایی زیبا باعث گذر نور از آن می شود. از این پارتیشن ها معمولاً در آرایشگاه ها، استخرها، باشگاه ها و هر فضایی که نیازمند دکوراسیون خاص می باشد قابل اجرا هستند.

پارتیشن تصویری

پارتیشن تصویری یکی از انواع پارتیشن می باشد که بر روی آن طرح های مختلفی چاپ می شود. جنس رویه پارتیشن با این امکان از پی وی سی می باشد. امروزه مشتریان علاوه بر خدماتی که محیط های کاری ارائه می دهند به دنبال فضایی با دکوراسیون زیبا هستند. همین موضوع نشان دهنده اهمیت دکوراسیون در محیط های کاری می باشد.

از جمله مشاغلی که در آن دکورچینی بسیار پر اهمیت می باشد سالن های زیبایی هستند. ایجاد یک دکوراسیون زیبا در سالن ها علاوه بر ایجاد فضایی زیبا می تواند احساس آرامش را به کارکنان و مشتریان القا بکند. برای اینکه بدانیم پارتیشن چه کاربردی دارد باید علاوه بر مزایای کاربردی به اهمیت زیبایی آن در دکوراسیون نیز توجه بکنیم.

پارتیشن چوبی

پارتیشن های چوبی از دیگر انواع جداکننده ها می باشند. این نوع پارتیشن از چوب و ام دی اف ساخته می شود. پارتیشن چوبی بسته به نوع جنس آن دارای ویژگی هایی می باشند. پارتیشن چوبی ساخته شده از چوب دارای وزنی سنگینتر نسبت به نوع ام دی اف می باشد. از جمله ویژگی نوع چوبی آن وجود طرح های زیبای چوب می باشد. همچنین چوب نسبت به ام دی اف دارای قابلیت ترمیم پذیری بیشتری می باشند.

امکان ساخت این پارتیشن از جنس ام دی اف نیز وجود دارد. ام دی اف دارای وزنی سبکتر نسبت به نوع چوبی می باشد. همچنین استفاده از این جنس در ساخت پارتیشن وجود تنوع در رنگ را افزایش می دهد. در ساخت انواع ام دی اف تنوع رنگ و طرح بسیار بالا می باشد. به همین دلیل فضای انتخاب پارتیشن مناسب با دکوراسیون شما بیشتر می شود.ب ا توجه به اینکه می دانیم پارتیشن چه کاربردی دارد می توانیم نسبت به خرید آن با جنس مناسب پارتیشن اقدام نماییم.

پارتیشن فلزی

پارتیشن فلزی - کرج دکور

پارتیشن فلزی – کرج دکور

همانطور که از نام این پارتیشن پیداست از جنس فلز ساخته شده است. امروزه استفاده از سازه های فلزی بسیار پر طرفدار می باشد. فلز به دلیل قابلیت انعطاف پذیری بالا توانایی ایجاد اشکال مختلف را دارا است. یکی دیگر از امکانات ساخت پارتیشن فلزی استفاده از پروفیل می باشد. با استفاده از پروفیل می توان در ایجاد طرح هایی مینیمال کمک گرفت.

پارتیشن های فلزی عموماً از پروفیل های تو خالی ساخته می شوند. استفاده از پروفیل امکان ایجاد سیم کشی را نیز در داخل آن جهت نورپردازی فراهم می کند. پروفیل به دلیل وزن کم آن قابلیت جابجایی آسان را دارد. در پاسخ به اینکه جنس فلز پارتیشن چه کاربردی دارد می توان گفت  استفاده از این نوع پارتیشن برای دکور چینی مدرن بسیار پر کاربرد می باشد.

پارتیشن کامپوزیت

کامپوزیت دارای ساختاری نسبتاً نرم می باشند. از کامپوزیت در صنایع مختلفی مانند ساختمان سازی نیز استفاده می شود. پارتیشن کامپوزیت دارای تنوع رنگی و ساخت متفاوتی می باشد. جهت ایجاد فضایی ایمن با حفظ حریم شخصی می توانید از این نوع پارتیشن در ایجاد تقسیم بندی محیط کاری خود استفاده نمایید.

در پایان مقاله پارتیشن چه کاربردی دارد اطلاعاتی در مورد انواع پارتیشن، جنس و طرح های موجود آن سخن گفتیم. با توجه به این اطلاعات شما عزیزان نسبت به انتخاب نوع پارتیشن مورد نظر خود، متناسب با دکوراسیونتان اقدام نمایید. همچنین کرج دکور با تولید انواع پارتیشن در طرح، رنگ و اجناس متفاوت آماده اقدام به ارائه تولیدات خود می باشد. این مجموعه با بکارگیری از علم روز و متخصصین ماهر نیز در ااائه هر گونه مشاوره در زمینه دکوراسیون به مشتریان گرامی آمادگی دارد.

مطالب مرتبط

دیدگاهی در مورد “پارتیشن چه کاربردی دارد و انواع آن

  1. دکورسازان گفت:

    مرسی از مطلب خوبتون

    1. کرج دکور گفت:

      خواهش می کنم، موفق باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *