مقالات

نقش رنگ ها در تجهیزات آرایشگاه

نقش رنگ ها در تجهیزات آرایشگاه - کرج دکور

نقش رنگ ها در تجهیزات آرایشگاه از جمله موارد مهم در خرید وسایل یک سالن آرایشی می باشد. رنگ ها و تطابق آن ها با یکدیگر اگر درست انجام شود باعث جذابیت بیشتر دکوراسیون داخلی یک آرایشگاه می شود. همانطور که سلیقه افراد در انتخاب رنگ کالا ها حرف اول را می زند باید به روان شناسی و  تطابق آن ها با فعالیت خود دقت کنیم.

رنگ ها از نظر خانم ها به شکل دیگری نسبت به آقایان در یک محیط آرایشی باید در نظر گرفته شود. رنگ های شاد و پر زرق و برق از جمله رنگ هایی است که توجه خانم ها را بیشتر جلب می کند. از طرف دیگر برای آقایان رنگ های تیره تر و سنگین تر جذاب تر اند. البته که نمی توان این خصوصیت را به تمام افراد داد اما کلیات به همین شکل است.

این موضوع دلیل مهمی می شود تا نقش رنگ ها در تجهیزات آرایشگاه را جدی بگیریم. در حین خرید تجهیزات آرایشگاه باید به موارد مهمی توجه کنیم که رنگ آن ها یکی از این موارد است. البته که موارد مهم قابل توجه در خرید تجهیزات آرایشگاهی به ترتیب اولویت در ابتدا شامل رنگ نمی شود. پس نباید در اول رنگ تجهیزات موردنیازمان را اولویت قرار بدهیم.

رنگ ها در تجهیزات آرایشگاه

نقش رنگ ها در تجهیزات آرایشگاه - کرج دکور

انتخاب رنگ اولیه بنقش و رنگ ثاویه زرد در رنگ بندی دکوراسیون داخلی و تجهیزات آرایشگاهی یک سالن آرایشی

سوالی که باید به آن پاسخ داده شود این است که چرا باید به رنگ ها به این میزان توجه کنیم؟ روانشاسی رنگ ها به این سوال به راحتی پاسخ می دهد. ذهن ما در اولین نگاه به یک شی در ابتدا رنگ آن را با اولویت بالا تشخیص می دهد سپس نوع شی را مشخص می کند. به همین دلیل است که رنگ اجسام جزء موارد مهم به حساب می آید.

حالا در نظر بگیرید که وارد یک محیط بسته مثل سال آرایشگاهی بشوید که پر از تجهیزات آرایشگاهی می باشد. اگر رنگ ها را درست انتخاب کرده باشید و تمام این تجهیزات از یک یا دو رنگ تشکیل شده باشند یک تجسم رنگی را به مخاطب ارائه می دهید. بله قرارگیری این تجهیزات با یک تم رنگی است که یک ذهنیت کلی برای افراد ایجاد می کند.

اما مسئله ای که مطرح است این است که علاوه بر انتخاب رنگ درست تطابق رنگی را هم ایجاد کنیم. به این منظور که بطور مثال اگر رنگ قرمز را انتخاب کردیم، این رنگ قرمز را در تمام قسمت های دکوراسیون داخلی مشاهده کنیم. به این شکل است که می توانیم این تطابق رنگی را در دکوراسیون داخلی خود ایجاد و از آن لذت ببریم.

انتخاب رنگ در تجهیزات آرایشگاهی

همانطور که پیشتر در ابتدای مقاله نقش رنگ ها در تجهیزات آرایشگاه اشاره کردیم، انتخاب درست رنگ ها اهمیت زیادی دارد. با توجه به این که در مورد رنگ های یک سالن آرایشگاه زنانه صحبت می کنیم، قطعاً محدودیت هایی در انتخاب رنگ داریم. بطور مثال انتخاب یک تم رنگی دارک برای سالن آرایشگاه زنانه می تواند بدترین انتخاب باشد.

در انتخاب رنگ در تجهیزات آرایشگاهی زنانه نباید به سراغ رنگ های تیره و به اصطلاح دارک بروید. تصور کنید بعوان یک مراجعه کننده در مقابل یک آینه و بر روی یک صندلی آرایشگاهی و کنسول کاملاً مشکلی قرار گرفته باشید. قطعاً تجربه ناخشایندی از دریافت خدمات خواهید داشت که شاید برایتان وصف نشدنی باشد و دیگر به سراغ آن سالن نروید.

محدویت رنگ ها در تجهیزات مختلف

در تهیه این تجهیزات نباید سلیقه خود را در اولویت انتخاب رنگ قرار دهید. بطور مثال برای خرید صندلی آرایشگاهی ابتدا از رنگ های کلی آن ها آشنا شوید تا جای مانور را پیدا کنید. زیرا محدودیت هایی در رنگ بندی تجهیزات وجود دارد و ممکن است رنگ انتخابی شما در ادامه کار در برخی تجهیزات قابل استفاده نباشد. آنجاست که اختلاف رنگی در دکوراسیون داخلی شما رخ می دهد.

رنگ های کلی برای تجهیزات مختلف همیشه وجود دارند و این رنگ های خاص هستند که امکان نایاب بودن آن ها وجود دارد. یک تولید کننده می تواند از طیف رنگ های بسیار زیادی استفاده کند اما هماهنگی قبل از خرید ضرری ندارد. پس ابتدا بهتر است رنگ های مناسب و موجود را در نظر بگیریم و سپس به سلیقه خود در رنگ بندی دکوراسیون داخلی توجه کنیم.

رنگ اولیه و رنگ ثانویه

نقش رنگ ها در تجهیزات آرایشگاه - کرج دکور

انتخاب رنگ صورتی یکی از بیشترین انتخاب رنگ در تجهیزات آرایشگاه زنانه

یک سبک انتخاب رنگ بطور کلی وجود دارد که به آن رنگ اولیه و رنگ ثانویه گفته می شود. در این حالت تجهیزات مختلف می توانند از دو رنگ اصلی و کلی تشکیل شوند تا جای مانور بیشتری داشته باشند. این کار باعث می شود تا تم رنگی کامل تر و بی دردسر تر باشد و بتوانیم از آن بعنوان یک ایده برای دکوراسیون داخلی استفاده کنیم.

در این حالت رنگ اولیه مهم ترین و اصلی ترین رنگ دکور های ما خواهد بود. رنگ ثانویه باید نزدیک ترین و منطبق ترین رنگ به رنگ اصلی انتخابی ما باشد. بطور مثال تطبیق رنگ صورتی و نیلی می تواند یک رنگ بسیار زیبا و متناسب با محیط آرایشگاه زنانه باشد. در نهایت انتخاب دو رنگ از طرفی می تواند قدرت مانور بیشتری در دکوراسیون ما بدهد. پیشتر در وبلاگ کرج دکور در رابطه با اهمیت دکوراسیون داخلی در جذب مشتری صحبت کردیم و باید خاطرنشان کرد که چه اهمیتی برای مخاطب دارد.

مسئله مهم دیگری که این طیف رنگی اولیه و ثانویه دارد این است که می توانیم در دکوراسیون خود به جای یک رنگ از دو رنگ استفاده کنیم. اینطور تصور کنید که رنگ شماره 1 برای برخی تجهیزات موجود نیست اما رنگ شماره 2 که رنگ ثانویه است را می توانید سفارش دهید. در اینصورت دیگر برخی تجهیزات که رنگ اصلی برای آن ها موجود نیست را می توانید با رنگ ثانویه سفارش دهید.

کرج دکور چطور در انتخاب رنگ به شما کمک می کند؟

حالا بهتر است پس از این صحبت ها در رابطه با خدماتی که ما در این باره می توانیم به شما بدهیم صحبت کنیم. کرج دکور بعنوان یک تولید کننده پالت های رنگی بسیار زیادی را نزد خود دارد. به این معنی است که تمام تلاش خود را می کنیم تا بیشترین رنگ ها را در رنگ بندی انواع تجهیزات آرایشگاهی ارائه بدهیم. این کار باعث می شود تا بتوانید انتخاب های بیشتری برای رنگ بندی ها داشته باشید.

کرج دکور نیز با کادر فروش و فنی که دارد به شما کمک می کند تا تم رنگی خود را بهتر و راحت تر انتخاب کنید. کافیست از سلیقه رنگی و رنگ بندی دکوراسیون داخلی خود برایمان بگویید. همچنین در ادامه کافیست بدانیم قصد خرید چه تجهیزاتی را دارید تا بتوانیم به شما بگوییم که بیشترین رنگ های قابل استفاده در این تجهیزات چیست و کدام یک برایتان بی دردسر خواهد بود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *